زیرپوست شهر

کنسرت ناگفته‌های مسئولان بروجرد در فصل نو نواخته شد/ وقتی فرهنگ زیر بار برگزاری کنسرت شانه خالی می‌کند

صدور مجوز کنسرت موسیقی در بروجرد بنا به آنچه فرماندار بروجرد گفته است منوط به تائید شورای فرهنگ عمومی است و در حال حاضر اجازه هرگونه کنسرتی در این شهرستان صادر نمی‌شود.

 

موضوع عدم صدور مجوز کنسرت مدتی است که یکی از چالش‌های  حوزه فرهنگ و هنر شده و واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است تا جایی که فرماندار شهرستان بروجرد در تازه‌ترین اظهارات خود در جلسه شورای فرهنگ عمومی قاطعانه بر نظر خود مبنی بر عدم صدور مجوز اجرای کنسرت در این شهرستان ایستاد و این امر را مخالف آرمان‌ها و ارزش‌های شهرستان عالم پرور بروجرد دانست.

 

آنچه مبرهن است این اظهار نظرات قاطعانه فرماندار بروجرد مبنی بر عدم صدور مجوز هرگونه کنسرت در این شهرستان به الگوی اجرای این‌گونه برنامه‌های فرهنگی در دیگر شهرستان‌های استان لرستان و به‌طور واضح شهرستان خرم‌آباد برمی‌گردد که چندی پیش برگزاری یک کنسرت مختلط در آن اظهارات ضدونقیضی را علیه مسئولان این شهرستان برانگیخت.

 

البته باید تأکید کرد که مسئولیت صدور هرگونه مجوز اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر کنسرت‌های موسیقی تنها درید اختیارات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است و نیازی به گذر از فیلتر تائید شورای فرهنگ عمومی آن شهر ندارد پس اظهارات مسئولان این شهرستان و در رأس آن‌ها فرماندار بروجرد یا نشان از بی‌اطلاعی آن‌ها از حیطه مسئولیت‌های خود و یا نشان‌دهنده دست‌پاچگی و پرهیز از تکرار و فشار احتمالی برگزاری چنین همایش‌هایی است که در خرم‌آباد به وجود آمده است.

 

هدف از برگزاری کنسرت در فضای فرهنگی ایران اسلامی قطعاً ترویج اختلاط و بی‌بندوباری فرهنگی نبوده و نیست هرچند مواردی این‌چنین در سطح کشور موجبات لغو کنسرت‌های مشابه را تشدید کرده است اما باید دانست چنانچه از ترویج فضاهای فرهنگی که ناگزیر جامعه و جمعیت جوان به سمت‌وسوی آن اشتیاق دارند ممانعت به عمل آید ناخودآگاه این اشتیاق وافر به بزنگاه‌های فرهنگی مهلکی هدایت می‌شود که در این صورت از بین بردن و اصلاح آن‌ها متحمل خسارت‌های فراوان امنیتی و فرهنگی است.

 

گسترش روزافزون اجتماعات مختلط در ویلاهای شهرستان بروجرد و اشاعه فحشای خاموش در آن‌ها گواه این مدعاست که متولیان فرهنگی بروجرد دست‌به‌عصا و بعضاً سلیقه‌ای با موضوع ترویج همایش‌های فرهنگی و برگزاری کنسرت‌های موسیقی برخورد کرده‌اند همچنان که با فرارسیدن ایام تعطیلات و فراغت جوانان و نوجوانان گرایش آن‌ها به سمت‌وسوی حضور در میهمانی‌های مختلط شبانه و یا اجتماعاتی که بدون هیچ نظارت اجتماعی حتی از سوی خانواده‌ها در باغ‌ها و ویلاهای گلدشت بروجرد و یا منطقه گردشگری ونایی برگزار می‌شود، بیشتر شده و زنگ خطری جدی درراه به انحراف کشیده شدن خواسته‌های جوانان و نوجوانان این شهرستان است.

 

هیچ‌کس منکر این مسئله نبوده و نیست که برگزاری آئین‌های مختلط جشن و شادی در زیر لوای کنسرت‌های موسیقی و به نام اداره فرهنگ و ارشاد می‌تواند لطمه‌ای جدی به پیکره نظام اسلامی و نام پرآوازه شهرستان عالم پرور بروجرد وارد کند اما آیا برگزاری جلسات میهمانی شبانه همراه با آسیب‌های اجتماعی فراوان خواستگاه مسئولان در دفاع از عدم بهره‌مندی جوانان از حق شادی مجاز است؟

 

آیا نمی‌توان با نظارت بیشتر و کنترل‌شده این حق جمعیت اغلب جوان شهرستان بروجرد را بدون تعمیم به نمونه‌های برگزارشده مشابه نادرست در شهرستان‌های استان به‌درستی استیفا کرد؟

 

به‌هرروی فاصله معنادار مسئولان این شهرستان در ممانعت صرف از برگزاری هرگونه کنسرت موسیقی و آئین‌های ویژه جوانان نمی‌تواند آسیب‌های پیش روی این قشر گسترده را کاهش داده و آن‌ها را درراه تأمین این اشتیاق و نیاز خود به بیراهه نکشاند.

 

در اینجا لازم است نمونه‌های موفق برگزاری کنسرت‌های زنده خیابانی در سال‌های گذشته با حضور پرشور جمعیت جوان این شهرستان با هر دیدگاه و تفکری را یادآور شویم که این شهرستان ظرفیت بهره‌مندی از فضاهای شادی اسلامی کنترل‌شده بدون آسیب‌های اجتماعی رایج را دارد و مسئولان شهرستان بهتر است به‌جای تأکید بر ممانعت صرف از برگزاری چنین همایش‌هایی جسارت خود در مواجهه با پدیده‌های جدید و نیازهای اجتماع جوانان را افزایش دهند.

 

انتهای پیام/

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: منـ... می گـــــــویمــ... ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 10 تير 1395برچسب:کنسرت موسیقی در بروجرد,فرماندار بروجرد,حوزه فرهنگ بروجرد, | 6:31 قبل از ظهر | نویسنده : الف.شین |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • داتیس چت